Smoothie bowl bosbessen

Smoothie bowl / bosbessen / Griekse yoghurt

Na een verlengd weekend en wat Neflix & chill met de bijhorende chipkes starten we deze week maar beter met een gezond ontbijt.

Jammer genoeg staat ontbreekt ontbijt regelmatig in mijn woordenboek, aangezien ik meestal al te vroeg op ben. dan lijkt een lunch om 11u helemaal oké.
Ik probeer daar sinds kort verandering in te brengen !

Laat ons hopen dat ik door deze lekkere smoothie bowls daar kan aanwennen.




Ik ging op zoek naar iets zonder gluten, weinig of geen lactose ( wat deze combinatie dan weer een ramp maakt ). En het mocht alleszins niet zoet zijn, want daar hou ik niet van. En bovendien moest het nog eens gezond zijn.

Toen kwam ik uit op deze smoothie bowls, al eet ik ze precies liever als gezond ijsje ’s avonds dan als ontbijt. Maar ja dit ligt echt wel aan mij hoor. Ik die me op de moeite steek en het al jaren gewoon ben om niet te ontbijten.

Wat heb je nodig voor 2 bowls :

– 1 banaan
– 250 gr rode vruchtenmengeling diepvries
– 2 el honing
– 120 gr Griekse yoghurt
– vers fruit, chiazaad, munt voor de afwerking

Bereiding :

– Breek de banaan in stukken en voeg samen met de rode vruchten, griekse yoghurt en de honing in de blender.
– Blond tot een smeuig geheel.
– Dresseer in een bowl en werk af met vers gesneden fruit naar keuze, chiazaad en muntblaadjes.

Smakelijk!

Liefs,
Elle x


Plaats een reactie